
W dniach od 26 do 28 kwietnia 2024 roku w Madrycie odbyła się już po raz ósmy konferencja pod nazwą: International Conference on Future of Teaching and Education., której organizatorem jest stowarzyszenie Global Knowledge Sharing, zrzeszające naukowców, akademików, instytucje rządowe oraz pozarządowe.
Jednym z obszarów wymiany doświadczeń jest szeroko pojęta edukacja oraz nauczanie.
Wśród wiodących tematów tegorocznej edycji pojawiła się debata na temat wyrównywania szans w dostępie do edukacji, wyzwań nowoczesnych technologii, kształcenia specjalnego, perspektyw nauczania w szkole po pandemii, wielokulturowości i wielojęzyczności, metodyce nauczania języka angielskiego jako obcego, zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego praz języka specjalistycznego na uczelniach wyższych. W konferencji wzięli udział między innymi naukowcy, praktycy, metodycy i nauczyciele z Meksyku, Kanady, Stanów Zjednoczonych, Tunezji, Turcji i Bułgarii.
Prelekcja UCJO dotyczyła metodyki nauczania poprzez projekt ( PBL ) , z wykorzystaniem narzędzi e-learningu, współpracy zespołowej i networkingu akademickiego.
autor: Kamila Szczepanowska