Kontakt ul. Gagarina 11, 87-100 Toruń
tel.: +48 56 6114212
+48 56 6114213
e-mail: ucjo@umk.pl

YUFE na Forum CEL/ELC w Sewilli, 1-2 grudnia 2022

Pięć osób siedzi przy biurku wykładowym, nad nimi wisi ekran pokazujący jeden slajd prezentacji
Prezentacja YUFE na Forum CEL/ELC pt. ‘Languages in European University Alliances: challenges and issues’ fot. Christine Engelen

Czterech członków podgrupy Centrów Językowych YUFE (WP3-LC) wzięło udział w Forum CEL/ELC 2022 pt. ‘Languages in European University Alliances: challenges and issues’: Christine Engelen, Uniwersytet w Antwerpii (Belgia), Lauri Tolkki, Uniwersytet Wschodniej Finlandii (Finlandia), Friederike Weiss z Uniwersytetu w Bremie (Niemcy) oraz Joanna Wińska z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Konferencja została zorganizowana przez Wydział Filologiczny Uniwersytetu w Sewilli (Hiszpania) w dniach 1 i 2 grudnia 2022.

Przedstawiciele WP3-LC wygłosili dwie prezentacje na temat osiągnięć YUFE: ‘The YUFE Language Star: Fostering multilingualism beyond the classroom’ (Engelen, Tolkki i Weiss) oraz ‘Let’s BIP! The application of a language Blended Intensive Programme (BIP) in a European university alliance on the example of YUFE’ (Wińska).

Jeśli chodzi o BIP, który jest organizowany w tym roku przez SPNJO UMK, jesteśmy na dobrej drodze: kilka sojuszy zachęca do nauki języków poprzez ten nowy format, a forum było miejscem do dyskusji i dzielenia się dobrymi praktykami. Koordynatorka BIP w SPNJO UMK, Kamila Szczepanowska, śledziła forum za pośrednictwem transmisji na żywo i będzie mogła skorzystać z możliwości kontaktu z koordynatorami BIP w innych aliansach uniwersyteckich.

Oprócz YUFE obecni byli przedstawiciele kilku innych sojuszy, m.in. ATHENA, ULYSSEUS, Apatche, UNITA, SEA-EU, Arqus, EUTOPIA i UNA Europa. Kilka prezentacji odzwierciedlało nasze doświadczenia z ofertą językową, takimi jak kafejki językowe i tandemy. Wielu z nas zgodziło się co do wyzwań, przed którymi stoimy, jeśli chodzi o ofertę językową w ramach aliansów, takich jak skalowalność, czasochłonne projekty pilotażowe, liczba osób rezygnujących z nauki w kursach językowych po rejestracji, dostęp do zasobów i dodatkowe obciążenie pracą, z którym boryka się większość z nas podczas projektowania i wdrażania zajęć dla YUFE. Zaintrygowały nas również projekty wykorzystujące intercomprehension i sojusze badające rolę sztucznej inteligencji w projektach i narzędziach językowych.

autor: dr Joanna Wińska

 

pozostałe wiadomości

galeria zdjęć

Czworo osób stoi przed stołem wykładowym, z tyłu widać ekran z nazwą konferencji. Kliknij, aby powiększyć zdjęcie. Na widowni dużej  pustej sali wykładowej przy drewnianych pulpitach siedzą trzy uśmiechnięte osoby. Kliknij, aby powiększyć zdjęcie.